Sauna

Sauna Euforie
Sauna Euforie
Sauna Euforie
Úvod / Wellness / Sauna

Sauna je speciálně upravená místnost, která je  vyhřívána horkým suchým vzduchem až na 100 stupňů celsia. Horký vzduch prohřívá do hloubky tělo a tím pozitivně působí na kardiovaskulární systém, detoxikuje organismus, uvolňuje svaly, zlepšuje pohyblivost v kloubech, zvyšuje imunitu, má příznivý kosmetický účinek na kůži a navíc blahodárné účinky na psychiku. V sauně zregenerujete unavené tělo a uvolníte mysl.

Ceník

Základní cena

Jednorázový vstup
200

10 vstupů
1750

Zlevněné pásmo (9:00-15:00)

Jednorázový vstup
150

10 vstupů
1370

Mapa - 35 - half page

50.081533,14.4362756

2x v Praze / 7 dní v týdnu

Každá sauna je trochu jiná. Zjistěte, která vám vyhovuje víc.

2x v Praze

Praha 3 - Žižkov

Pitterova 5/2878
(Areál SK Žižkov)
zizkov@euforie.cz
+420 776 061 092

Praha 5 - Smíchov

Štefánikova 43a
(Arbesovo náměstí)
smichov@euforie.cz
+420 608 061 091

Jak se správně saunovat?

  • Před začátkem saunování si sundejte všechny kovové šperky. 
  • Do sauny nechoďte hladoví nebo naopak s plným žaludkem. 
  • Před prvním vstupem do sauny se nezapomeňte řádně osprchovat a poté kůži řádně osušte.
  • V prostorách sauny nepoužívejte plavky.
  • Celé tělo včetně nohou podkládejte prostěradlem či osuškou.
  • Pobyt v sauně je individuální, u dospělé osoby je doporučeno cca 8-15 min, u děti maximálně okolo 5 min.
  • Při pocení můžete lehce otírat nebo masírovat povrch těla, což napomáhá otevírat kožní póry a odplavovat nečistoty z kůže.
  • Proceduru ohřátí-ochlazení opakujte zpravidla třikrát. Nikdy však více pokud chcete dosáhnout kýženého účinku sauny. Čtvrtý a každý další cyklus vede k prohloubení pocitu únavy a jen zvyšuje únavu organismu.
  • Závěrečná relaxační fáze je nejen příjemným zakončením saunovacího rituálu, ale podporuje též zotavení organismu. V této fázi nezapomeňte doplnit tekutiny – vhodná je čistá voda, chlazený čaj nebo minerálky.
  • Po sauně nejsou vhodné aktivity s vysokou tělesnou námahou
  • Saunování je vhodné pro jedince zdravé (jak dospělé, tak i děti), u kterých nejsou žádné známky zhoršení zdravotního stavu (akutní či chronická nemoc).      

Kontraindikace saunování

  • dekompenzace (těžká forma nedostatečnosti) srdce 
  • vysoký krevní tlak
  • tepenné blokády s trofickými změnami 
  • srdeční arytmie 
  • onemocnění srdce se zvýšeným odporem v plicním oběhu 
  • akutní zánět žil
  • zánětlivá onemocnění vnitřních orgánů 
  • zhoubné nádory 
  • ischemická choroba mozku
  • těžká epilepsie 
  • tuberkulóza 
  • akutní infekce horních i dolních cest dýchacích 
  • akutní zánětlivá stadia revmatických onemocnění
  • akutní, zejména horečnatá onemocnění 
  • infekční onemocnění
  • závažnější onemocnění kůže

Mýty o saunování

  • Saunování zatěžuje srdce

    Saunování je opravdu velice náročné pro kardiovaskulární systém. Pokud jsou však dodržená pravidla správného saunování, tak má saunování pozitivní dopady na činnost srdce a celkový krevní oběh.
  • Saunování je nevhodné pro děti 

    Sauna je vhodná i pro děti. Dolní věková hranice dětí pro saunování není přesně stanovena.  Dá se předpokládat, že je to doba, kdy jsou děti již plně vybaveny z hlediska tělesné pohyblivosti a stability termoregulace. Obvykle to bývá ve třetím roce života, ale i dříve.  Pro děti je pouze potřeba upravit dobu ohřívání a využít dolních laviček v ohřívárně, kde je teplota nižší. Saunování prokazatelně zlepšuje obranyschopnost a má pozitivní vliv na děti trpící respiračními onemocněními.
  • Čím déle vydržím v sauně, tím lépe

    Pobyt v sauně není žádná soutěž, kdo vydrží déle. Doporučený pobyt v sauně je pro dospělé 8-15 minut, pro děti 3-8 minut v rámci jednoho kola procedury.  Střídání procedury teplo-chlad se doporučuje ve třech kolech. Důležité je také respektovat pocity a reakce těla při saunování a zbytečně se nepřepínat.
  • Budu chodit do sauny, abych zhubl

    Sauna má řadu pozitivních účinků. Jedním z nich je celkové prokrvení a odvod toxických látek z těla, které mohou pozitivně přispět k celkovému procesu hubnutí. Nedá se však říci, že by pouze saunováním člověk zhubl. Během pocení tělo ztrácí velké množství vody, nikoliv tuku.

Máte dotaz nebo potřebujete poradit?

Nechte nám na sebe kontakt a my se Vám brzy ozveme.